Zadania związane z wytwarzaniem informacji publicznych i redagowaniem serwisów internetowych urzędów i innych podmiotów realizujących zadania publiczne są zwykle dodatkowymi powinnościami pracowników tych instytucji.
Zobowiązanie pracownika do przygotowywania i umieszczania informacji publicznych w serwisie internetowym może być wpisane do zakresu czynności służbowych pracownika albo stanowić element opisu stanowiska pracy.
Zobowiązanie może mieć następującą postać:
Zakres czynności
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na stanowisku [nazwa stanowiska] należy:
- opracowywanie informacji publicznych z zakresu kompetencji służbowych pracownika;
- umieszczanie i po zatwierdzeniu publikacja wytworzonych informacji publicznych w serwisie internetowym,
albo
- niezwłoczne przekazywanie wytworzonych i zatwierdzonych informacji publicznych do publikacji redaktorowi serwisu internetowego.
Zakres odpowiedzialności
Pracownik odpowiada przed [nazwa przełożonego / organu zarządzającego] za:
- użyteczność, istotność, rzetelność, aktualność, spójność i dostępność wytwarzanych przez siebie informacji publicznych
- niezwłoczne przekazywanie do publikacji / publikowanie zatwierdzonych informacji publicznych
Zakres uprawnień
Pracownik ma prawo do:
- uzyskania szczegółowych instrukcji i wyjaśnień dotyczących stosowania standardów wytwarzania i publikowania informacji publicznych, w tym standardów dostępności.